Podczas Tygodnia Mózgu w naszej szkole przeprowadzono szereg działań na każdym poziomie edukacyjnym. Uczniowie oglądali filmy, animacje, prezentacje związane tematycznie z budową i pracą mózgu. Wysłuchały wykładów, brały udział w pogadankach, dyskusjach i burzach mózgów. Ćwiczyły swoje umysły rozwiązując zagadki logiczne, zadania na spostrzegawczość, z kodowaniem. Wykonywały także ćwiczenia ruchowe rozwijające koordynację – wzrokową, spostrzegawczość, percepcję wzrokową, małą motorykę oraz koordynację wzrokowo – ruchową oraz uczyły się żonglować. Tematyka Tygodnia mózgu doskonale korelowała z tematyką zajęć przedmiotowych.
- Uczniowie klas I-III przez cały tydzień poszerzyli swoją wiedzę na temat budowy i funkcjonowania mózgu, poznawali różnorodne techniki lepszego zapamiętywania oraz uświadomili sobie, jak ważne w ich życiu jest prawidłowe odżywianie mózgu i jak ważna jest aktywność fizyczna w ich wieku.
- Uczniowie klas V-VIII na lekcjach biologii i chemii poznali mechanizm działania pamięci operacyjnej i pamięci trwałej, ch związek z uczeniem się oraz przećwiczyli techniki poprawy pracy mózgu.
- 16 marca klasa VII a na lekcji z wychowawcą dokonała podsumowania działań w Tygodniu Mózgu. Lena i Laura poprowadziły zajęcia zakończone dyskusją klasową na temat: Jak powinniśmy odżywiać nasz mózg? - Zdrowy styl życia - moda czy potrzeba?
Okazało się, że to co jemy, ma wpływ na nasz mózg; poprawia myślenie i koncentrację oraz wydajność pracy,
wpływa na nasze samopoczucie.
Koleżanki przedstawiły nam, jak powinna wyglądać codzienne dieta dobra dla mózgu nastolatka.
Teraz wiemy, co jeść: suszone morele, orzechy, borówki, jagody, szpinak i jajka!
Podczas zajęć zrobiliśmy sobie zdjęcia przy tablicy, która dokumentuje naszą wcześniejszą pracę
na temat budowy mózgu i zawartości szarych komórek - naszych, czyli nastolatków z VII a.
- Klasa VIIIb w ramach tygodnia mózgu zapoznała się z budową układu nerwowego i wpływie tego organu na funkcjonowanie człowieka. Uczniowie obejrzeli film, który tłumaczył jaki związek ma mózg z naszą podświadomością.