Uzyskujemy swoistą indywidualną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół.
Promujemy osobę patrona, jego postawę życiową i dokonania.
Pozyskujemy do współpracy instytucje i osoby związane z patronem.
Wchodzimy do rodziny szkół o tym samym imieniu, co może prowadzić do nawiązania wzajemnych kontaktów.
Możemy oprzeć swoje działania wychowawcze na wartościach potwierdzonych życiem, działalnością patrona i ogólnie uznawanych przez społeczność.
Wzbogacamy swoją obrzędowość związaną z patronem.
Czym się kierujemy przy wyborze patrona?
Wybór patrona to sprawa najwyższej wagi. Nie może to być wybór przypadkowy, nieuzasadniony. Przy wyborze społeczność szkolna (rodzice, uczniowie, nauczyciele) musi kierować się rangą szkoły i rolą, jaką odgrywa w środowisku.
Imię szkoły – patron powinien nawiązywać do historii czy też współczesności Bydgoszczy, regionu Kujaw i Pomorza lub Polski, osiągnięć, ważnych kart historii lub zamiarów na przyszłość, a także stwarzać warunki do pracy dydaktyczno-wychowawczej z wychowankami.
Co już udało nam się zrobić?
Wybory kandydatów na patrona przez uczniów w poszczególnych klasach.
Wybory kandydatów na patrona przez nauczycieli.
Wybory kandydatów na patrona przez rodziców w poszczególnych klasach.
Co jeszcze przed nami?
Wybór kandydata na patrona przez Samorząd Uczniowski.
Wybór kandydata na patrona przez rodziców.
Prezentacja kandydatów przez uczniów i wychowawców w pomieszczeniach szkoły.
Ogólnoszkolne wybory kandydata na patrona przez uczniów, rodziców i nauczycieli.
Wystąpienie z wnioskiem o nadanie szkoły patrona do Rady Miasta Bydgoszczy.
Zapoznanie się z życiem i działalnością kandydata na patrona szkoły przez uczniów, rodziców i nauczycieli.
Przeprowadzenie kampanii informacyjnej dotyczącej kandydata na patrona.